P.A.P.A

Perjalananku sebagai seorang Papa baru...Buat isteri tersayang...i hope we enjoy to be a good Papa n Ibu...our beloved Aisyah Sofeya...We try our besT~

Alhamdulilah syukur, tanggal 28.8.2010 @ HUSM Kubang Kerian jam 1.15am...lahirlah seorang puteri seberat 3.8kg diberi nama Aisyah Sofeya__keranamu lahirnya panggilan Papa...Semoga Papa dapat memberikan yang terbaik buat Kamu...Aisyah Sofeya binti Abdul Qayyum...bermulanya kehidupan seorang papa:::13.2.2014-Sofeya mendapat adik lelaki..Luqman Alhakim nama diberi, dilahirkan di Hosp Kuala Krai...Dah tua berasa diri, pabila angka 3 siries menjengah utk diri,,,

Wednesday, October 27, 2010

Hargailah Masa...

Salam...Kepada semua pembaca...aku nak bertanya satu soalan kepada korang semua>>>>Sila lihat Jam di tangan anda..adakah waktu di jam tgn anda cepat???atau ngam2 tepat dengan waktu tanah air??? rasanya ada gak la yg cepat kan jam tgn masing2...tapi may be ada yg 5 minit..ada yg 10 minit..dan ada yg 15 minit...

Bagi aku, masa agak penting dan aku percaya korang semua pun amat pentingkan masa....masa adalah antara elemen yg sinonim dengan manusia....kita di beri 24jam sehari...dalm 24 jam ni...ada tempoh waktu yg kita rasa letih...malas...mengantuk...bersemangat waja~ dan mcm2 lagi...

Aku nak berkongsi satu pengalaman mengenai masa...tak dalah sampai merentas masa cam dlm BAck To Future tu..ahaks! Baru2 ni student2 ku dah mula Final Exam..iaitu pada 25.11.2010...pada hari ke 2, aku di tugaskan untuk mengawas mereka~dan mungkin di sebabkan kelekaan aku tidak memeriksa waktu exam~aku beranggapan mereka exam kul 2.30ptg~ya...petang menjadi pilihan ku kerana pagi mungkin rasa cam x best~<biarlah petang tu lau ikot x best jugak sebenarnya...lagi2 sebelum jaga exam tu kita dah LuncH...agak2 menongkat juga la kelopak mata nanti!>

Malangnya aku hari itu..aku terlewat dalam 10 minit...sepatutnya aku tiba di bilik gerakan peperiksaan jam 1.45..tapi aku sampai kul 1.50<dengan andaian exam start kol2.30>...kena plak jam di bilik gerakan rupanya lebih cepat 5 minit...+ - x jadi aku dah lewat 15 miniT....

Apakah kesan nya? antara kesan nya aku mungkin dapat surat cinta~ya! surat cinta merangkap surat amaraN...Aku x kisah sangat..coz may be itu hanya lah propoganda shj...nak menggerunkan pengawas2 lain...Yg x best nyer...bila hari seterusnya...aku turut jaga exam ptg...Untuk memastikan aku terus mendahului masa..aku cepatkan waktu jam tngan dan kereta 30 minit..NAhhhh amik kau...puas hati...yer la..skali kita wat salah..terus orang akan ingat dan mempermainkan kita~Tetapi yg x bestnya..hari tu aku balik dengan penuh slumber badaK sambil jalan bersahaja~sesampai nya di rumah baru aku sedar..aku punch awal 30 miniT tadi~Ya Ampunnnn.....ape nak buat..tidak sengaja<patut la time punch tadi...operator+staFF masih ada di tempat mereka!>

Moral Value of de storY...Berhati2 MengurusKAN MASA anda~

No comments:

Post a Comment