P.A.P.A

Perjalananku sebagai seorang Papa baru...Buat isteri tersayang...i hope we enjoy to be a good Papa n Ibu...our beloved Aisyah Sofeya...We try our besT~

Alhamdulilah syukur, tanggal 28.8.2010 @ HUSM Kubang Kerian jam 1.15am...lahirlah seorang puteri seberat 3.8kg diberi nama Aisyah Sofeya__keranamu lahirnya panggilan Papa...Semoga Papa dapat memberikan yang terbaik buat Kamu...Aisyah Sofeya binti Abdul Qayyum...bermulanya kehidupan seorang papa:::13.2.2014-Sofeya mendapat adik lelaki..Luqman Alhakim nama diberi, dilahirkan di Hosp Kuala Krai...Dah tua berasa diri, pabila angka 3 siries menjengah utk diri,,,

Tuesday, November 2, 2010

Perlu ke Baca? Mesti La Perlu kowT:::

Aku merasa cukup bengang dengan penuh rasa perasaan marah.tapi sememangnya aku seorang yg cepat marah...dan cepat pula cooL.Hurm..tak tahu mcmna nak mulakan cerita.tapi hanya ingin menerang kan situasi sebenar supaya tiada pihak yg simply mengeluarkan statement aku lepas tgn.

Okay.dimulakan dengan Bismilahirahhmanirahimm:::
Baru2 ni aku telah mengendalikan satu EVENT diberi nama Hooray2 @ Pantai Irama.

1st program ini dibawah kendalian kelab THEMES dan pelajar semester 1 Dip Peng.Pelancongan Program UiTM di Kolej Teknologi Bestari.

2nd- Program ini bertujuan utk merapatkan hub antara semua pelajar di bawah program UiTM...
kenapa? Adakah hub sesama mereka tak rapat..Susah utk menjawab soalan ini.masing2 mungkin dah maklum dgn hub sesama sendiri:::

3rd_aku ingin menegaskan di sini bahawa PELAJAR merupakan peserta wajib bg setiap aktiviti.Dan bagi menggerakkan Kelab ini, Presiden memainkan peranan yg amat penting.Mr Amirul @ lebih dikenali di kalangan saing2 dengan gelaran Mirul Gasi.Selalunya gelaran ini di beri untuk membezakan dengan seorang lagi pelajar iaitu Amirul Sidi.

4~Tanpa kamu, semua event atau sebarang XTVT sememangnya tak kan berjaya dilaksanakan.Namun, tanpa aku,dan pensyarah lain, kamu semua still boleh melakukan yg terbaik kerana kamulah penggerak kelab ini...Aku hanya mampu untuk menasihati dan membantu setakat yg termampu.

5- agak terkilan pabila selepas Event ini dijalankan terdengar suara sumbang mengatakan yg "Aku telah melepaskan kerja Family Day ini kepada Student semester 1"....hurmm...agak tidak berasas sungguh statement ini...Tapi tidak mengapa...Pedulikan suara sumbang itu...Ada aku kesahhh!

6- Sebelum mula nya Event ini,aku menjadi antara org yg sebookkk...mana taknya,dengan kehidupan berkeluarga dan juga persiapan event ini

7-Bermulanya dengan bendahari Kehormat, Mr Abdul Rahman melakukan tugas nya seperti ah long  @mengutip duit kelab..he he..tenks man..dan disusuli dengan duit di serahkan kpd Ajk Kutipan duit iaitu bebudak part 1.

8-Oleh kerana bebudak Part1 tiada transport,jadi aku telah membantu mereka utk membeli brg2 di Mydin.Selain itu, aku turut membwa mereka ke Tempat tempahan Button...dan juga ke Giant.

9-Seterusnya, bg melancarkan persiapan...beberapa meeting turut diadakan...PELAJAR shj yg perlu ATTENDT...selain pelajar,nak dtg boleh...Untuk pengetahuan, ramai pelajar yg telah CALL n SMS Penasihat kelab...:"Sir,nak tnya meeting kol brapa?"

Ya...call adalah penyelesaian terbaik,mana la tahu,jika sms..kekadang kredit tak sempat topup...atau tak terbalas msj itu..dengan kekalutan atau dengan andaian dah tersend..upernya blom agi...huhu

10- Selain itu,aku turut meminta pok Napi "mengejas" sebuah pas melalui kenalan nya. Ok set..bas dah ditempah 2 minggu awal..dengan harga yg berpatutan iaitu RM 600.

11- aku turut sekali lagi ke KT kali ini utk mengambil Button.Ya,Button secara telusnya,segala design yang ada di Button datang nya dari aku.Asalnya hanya Organizer @ DPT part 1 n Aku sahaja yg ada nama di button,tetapi aku telah mengEJAS brader itu agar tambahan nama dilakukan...

12- Aku turut ke kedai di area Pengkalan Chepa..for what?? Bukan apa,just nak beli ICE BOX,GULI,TISU,PLASTIK SAMPAH dan beberapa keperluan brg2 lain.

13- Sebelum event dilangsungkan,aku telah ke Pantai Irama untuk survey lokasi.3 hari be4 evenT

no seterusnya...Selepas itu,beberapa langkah dilakukan antaranya ialah...

Pergi ke rumah Hanum<part1> untuk mengambil periuk kukus...

Menyediakan Hot Dog bersama student sehingga jam 3 pagi...

2 comments:

  1. lucah or tidak...dats should be da best moment eva sir! =)

    ReplyDelete
  2. yer la cha...saya agak kagum melihat adam n payed di campak ke dalam air...he he

    ReplyDelete